Κοσμος

Η Γη δεν είναι μόνη - Η NASA ανακάλυψε ολόκληρο ηλιακό σύστημα με πλανήτες σαν τον δικό μας (video)

Ευρήματα - θησαυροί στα χέρια των νέων ερευνητών για τα επόμενα χρόνια

Artificial Intelligence and NASA Data Used to Discover Eighth Planet Circling Distant Star

Η Διαστημική Υπηρεσία των Ηνωμένων Πολιτειών (NASA) ανακάλυψε ένα ολόκληρο ηλιακό σύστημα με ισάριθμους πλανήτες με το δικό μας. Οι ερευνητές της NASΑ προχώρησαν σε σημαντικές ανακοινώσεις πριν από λίγο για τα όσα εντόπισε και παρατήρησε το τηλεσκόπιο Κέπλερ.

Το Κέπλερ ξεκίνησε την αποστολή του το 2009. Εντοπίζει εξωπλανήτες που μπορούν να φιλοξενήσουν οποιαδήποτε μορφή ζωής. Η ανάλυση των δεδομένων που έχει συλλέξει το τηλεσκόπιο Κέπλερ αποκάλυψε έναν όγδοο πλανήτη γύρω από τον πλανήτη Κέπλερ - 90, ένα αστέρι σαν τον δικό μας Ήλιο , 2.545 έτη φωτός μακριά από την Γη. Αυτό σημαίνει ότι το μακρινό ηλιακό σύστημα έχει όσους πλανήτες έχει και το δικό μας.

Kepler-90 planetary system explained

Ο νέος βραχώδης και θερμός εξωπλανήτης Kepler-90i περιστρέφεται γύρω από το αστέρι του μία φορά κάθε 14,4 ημέρες. Ανακαλύφθηκε μέσω της χρήσης τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης από την Google.  «Όπως αναμενόταν, υπάρχουν συγκλονιστικές ανακαλύψεις στα αρχειοθετημένα δεδομένα του Κέπλερ που περιμένουν το σωστό εργαλείο ή τεχνολογία για να ξεθαφτούν», δήλωσε ο Πολ Χερτζ, διευθυντής του τμήματος Αστροφυσικής της NASA στην Ουάσινγκτον. «Αυτά τα ευρήματα δείχνουν ότι τα δεδομένα μας είναι θησαυροί στα χέρια των νέων ερευνητών για τα επόμενα χρόνια».

Πρόσθεσε ότι «σχεδόν σίγουρα δεν θα είναι το τελευταίο» σύστημα που έχει οκτώ πλανήτες, γεγονός που υποδηλώνει ότι το δικό μας ηλιακό σύστημα δεν είναι πραγματικά αυτό το εξαιρετικό.

Σύμφωνα με τη NASA είναι πιθανό να υπάρχουν κι άλλα πλανητικά συστήματα με καλύτερες πιθανότητες για ύπαρξη ζωής σε σχέση με τον Κέπλερ-90. Περίπου κατά 30% μεγαλύτερος από τη Γη ο εξωπλανήτης Kepler-90i είναι τόσο κοντά στο αστέρι του ώστε η μέση θερμοκρασία επιφάνειάς του εκτιμάται ότι ξεπερνά 426 βαθμούς Κελσίου. Ο εξωπλανήτης του Kepler-90h περιστρέφεται σε απόσταση παρόμοια από το αστέρι όπως περίπου η Γη περιστρέφεται από τον Ήλιο.

Ο ερευνητής Άντριου Βάντερμπεργκ σχολίασε μεταξύ άλλων ότι «είναι σχεδόν σίγουρο ότι δεν θα είναι το τελευταίο σύστημα» με σχεδόν οκτώ πλανήτες, υπονοώντας ότι το δικό μας ηλιακό σύστημα δεν είναι και τόσο αξιοσημείωτο.
People stranded on rocks rescued by Turkish coastguards