Αυτοκινηση

Ζήσαμε από κοντά το 64ο Ράλλυ Ακρόπολις (εικόνες, video)

Ένας βάναυσα γοητευτικός αγώνας, από την εκκίνηση μέχρι τον τερματισμό

97704-195847.jpg
Θωμάς K. Ευθυμίου
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
auto-kentriki_2.jpg

Είναι προφανές, ότι το Ράλλυ Ακρόπολις, δεν είναι «απλά ένας ακόμα αγώνας»… Είναι θρυλικό, ιστορικό, εμβληματικό, ανηλεές, εξουθενωτικό, σκληρό, ακραία βάναυσο συχνά για μηχανές κυρίως και κατόπιν για ανθρώπους, όμως για όλα αυτά, είναι σπάνιο!

Η Athens Voice στο Rally Acropolis 2018

Και γοητευτικό! Και άπαξ και το προσεγγίσεις, είτε ως αγωνιζόμενος, είτε ως μηχανικός, είτε ως θεατής, πάει… Αυτό ήταν: μπαίνει στο αίμα σου και ρέει μαζί του!

Η Athens Voice στο Rally Acropolis 2018

Αν δε η συμμετοχή στο εικονικό Ράλλυ Ακρόπολις αποτελεί από μόνη της μία ξεχωριστή ενέργεια, ο τερματισμός σε έναν τέτοιου βεληνεκούς αγώνα, είναι κάτι παραπάνω από κατόρθωμα.

Και μιλάμε για κατόρθωμα, γιατί το Ακρόπολις, ανεξάρτητα από τον θεσμό που προσμετρά, παγκόσμιο ή ευρωπαϊκό πρωτάθλημα, έχει «μέσα» του το DNA ενός από τους πλέον τεχνικά απαιτητικούς αγώνες του μηχανοκίνητου αθλητισμού στον κόσμο.

auto_1.jpg

Τα λόγια του φετινού νικητή είναι ενδεικτικά! Έχοντας μόλις προσθέσει το όνομά του στην ένδοξη λίστα των νικητών του Ράλλυ Ακρόπολις, ο Πορτογάλος Bruno Magalhaes δεν είχε καμία αμφιβολία για τη σημασία του επιτεύγματός του: «Καμιά φορά, στη ζωή, τα όνειρά μας γίνονται πραγματικότητα. Το να κερδίζεις ένα Ράλλυ σαν το Ακρόπολις, να βάζεις το όνομά σου στη λίστα των νικητών του, είναι κάτι αληθινά σπουδαίο», είπε ο 37χρονος, ο οποίος λίγες στιγμές νωρίτερα είχε ανέβει στο κορυφαίο σκαλί του βάθρου του Ράλλυ Ακρόπολις 2018.

Η εξέλιξη του αγώνα

Καθώς τα λόγια του Magalhaes απέδειξαν την ιστορική σημασία και το βάθος του ελληνικού αγώνα, η 64η επανάληψη του Ακρόπολις πέτυχε να διατηρήσει -τηρουμένων των αναλογιών, και της εναλλαγής των εποχών- την αγωνιστική του ιδιαιτερότητα: τη φήμη ενός αγώνα που διατηρεί αναλλοίωτο τον χαρακτήρα μιας σκληρής δοκιμασίας, η οποία απαιτεί πέραν της ταχύτητας και οδηγική σοφία.

auto_2_1.jpg

Ακριβώς αυτήν επέδειξε στις στρατηγικές του αποφάσεις στον αγώνα ο Bruno Magalhaes. Καθώς η δεύτερη Ειδική Διαδρομή το πρωί του Σαββάτου, «Δροσοχώρι 1», εξάλειψε ολοκληρωτικά τις ελπίδες τριών φαβορί -του νικητή των δύο πρώτων φετινών αγώνων του ERC, Alexey Lukyanuk, καθώς και των Eyvind Brynildsen και Juuso Nordgren-, ο Magalhaes είδε την προσεκτική προσέγγιση που υιοθέτησε για τη στρατηγική του να αποδίδει. Πήρε την πρωτοπορία, και παρότι δεν βρήκε καθόλου εύκολο τον οδηγικό ψυχισμό που προκαλεί ένα άνετο προβάδισμα εμπρός σε μια νίκη που ήθελε πολύ, τη διατήρησε μέχρι το τέλος του αγώνα.

auto_3_2.jpg

«Καμιά φορά είναι πολύ πιο εύκολο να χρειάζεται να μάχεσαι και να πρέπει να φτάσεις κάποιον», συμπλήρωσε ο οδηγός από τη Λισαβόνα. «Η τελευταία μέρα του αγώνα, ήταν η πιο δύσκολη της ζωής μου, διότι ήταν πολύ δύσκολο να πρέπει να αντέξω όλη αυτή την πίεση στους ώμους μου γνωρίζοντας ότι δεν έπρεπε να κάνω κανένα λάθος».

auto_4.jpg

Αντίθετα με τον Πορτογάλο, οι Norbert Herczig και Hubert Ptaszek που ανέβηκαν πλάι του στο βάθρο έζησαν μια απρόσμενη επιτυχία - αλλά αντίστοιχα μεγάλου διαμετρήματος. Ο Ούγγρος της MOL Racing Team πέτυχε το καλύτερό του αποτέλεσμα στο ERC στην μόλις πρώτη του εμφάνιση στην Ελλάδα, ενώ ο 24χρονος Πολωνός με την τρίτη θέση έγινε ένας από τους νεαρότερους οδηγούς που έχουν ανέβει στο βάθρο του Ακρόπολις. O τετράκις πρωταθλητής Ουγγαρίας Herczig επιχείρησε, και κατάφερε, να μειώσει το προβάδισμα ενός λεπτού με το οποίο ο Magalhaes ξεκίνησε την τελευταία ημέρα, αλλά ένα μικρό λάθος στη «Δίβρη 1» ουσιαστικά έβαλε τέλος στις ελπίδες του για νίκη.

auto_5_1.jpg

Μετά τα κλαταρίσματα της πρώτης ημέρας, ο Eyvind Brynildsen έφτασε εντέλει μέχρι την τέταρτη θέση της γενικής, έχοντας έρθει στην Ελλάδα με ξεκάθαρες ελπίδες νίκης, ενώ οι Κύπριοι Σίμος Γαλαταριώτης και Αντώνης Ιωάννου πέτυχαν μια σπουδαία πέμπτη θέση στο ERC και παράλληλα αναδείχθηκαν πρώτο πλήρωμα του ελληνικού αγώνα του ΕΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2018. Την εξάδα έκλεισε ο Πολωνός Grzegorz Grzyb εμπρός από τον Ιορδάνη Σερδερίδη. Ο καταγόμενος από την Καβάλα οδηγός, παγκόσμιος πρωταθλητής WRC Trophy το 2017, έκανε λόγο για την καλύτερη επίδοση της καριέρας του σε χωμάτινο Ράλλυ.

auto_6.jpg

Ο TiborErdiJr. έκλεισε τη έκλεισε τη δεκάδα κερδίζοντας την κατηγορία ERC2, ενώ νικητής της ERC3 ήταν ο Ινδός AmittrajitGhosh, που πέτυχε μια απρόσμενη νίκη, στο ντεμπούτο του, με FordFiesta R2 παλαιότερης γενιάς.

auto_7.jpg

Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Χώματος: 3ος γύρος

To Ράλλυ Ακρόπολις ήταν παράλληλα και ο τρίτος φετινός γύρος του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ Χώματος. Τους βαθμούς της νίκης πήραν οι Γιώργος Κεχαγιάς και Βασίλης Μπασιούκας (Mitsubishi Lancer Evo), επιβεβαιώνοντας την ταχύτατη ανέλιξή τους και στα Ράλλυ, ενώ οι Θέμης Χαλκιάς-Λεωνίδας Μαχαίρας αποκλείστηκαν με απόφαση των αγωνοδικών μετά το τέλος του αγώνα. Αιτία του αποκλεισμού ήταν ότι η βαρυτική βαλβίδα ασφαλείας του συστήματος τροφοδοσίας δεν βρέθηκε σύμφωνη με το αντίστοιχο άρθρο του κανονισμού.

auto_8.jpg

auto_9.jpg

Φωτογραφίες: Νίκος Κακολύρης-Γιώργος Κούτος/acropolisrally.gr, Alexandre Guillamot-Gregory Lenamard/DPPI/fiaerc.com, rallying_world

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ