Αυτοκινηση

Τα Οικοσυστήματα Μετακίνησης προ των πυλών

Mobility Ecosystem

97704-195847.jpg
Θωμάς K. Ευθυμίου
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
344345-715559.jpg

Θέμα πειραματισμών για σχεδόν μία δεκαετία, αντικείμενο μελετών αλλά και υποτροφίες για πτυχιακές εργασίες σε φοιτητές τεχνολογικών ινστιτούτων και πανεπιστημίων, τα Οικοσυστήματα Μετακίνησης, είναι το «νεότερο μέλος» μιας οικογένειας πραγμάτων που αποτελούν την πρόταση για τις μετακινήσεις του μέλλοντος.

Πού αποσκοπούν τα Οικοσυστήματα Μετακίνησης; Στη δραστικά πιο ορθολογική χρήση των κάθε είδους οχημάτων, στην κοινή χρήση τους, αλλά και στη μετατροπή τους σε πηγές ενέργειας!

Σχεδόν όλες οι προτάσεις που έπεφταν επί σειρά ετών στο τραπέζι, καταδείκνυαν ως τέτοια αυτοκίνητα, μικρά διθέσια ή τριθέσια ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία όμως φέρουν ένα μεγάλο περιουσιακό στοιχείο: εξεζητημένες τεχνολογίας με οικολογικό αποτύπωμα, αλλά και σε επίπεδο ασφάλειας και ενημέρωσης.

Στο –υπό εξέλιξη– Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης είχαμε την εμφάνιση δύο τέτοιων οχημάτων, τα οποία όχι απλά «δείχνουν» το μέλλον στις αστικές μετακινήσεις, αλλά βάζουν στον χάρτη την επόμενη ημέρα της αυτοκίνησης.

Οι εκπρόσωποι

Ωστόσο, πέρα από την πρακτικότητα των οχημάτων του εγγύς μέλλοντος, αυτά θα πρέπει να πούμε ότι θα φέρουν και ένα σωρό επαναστατικές (στα όρια του εντυπωσιακού) προτάσεις...

To Rinspeed Oasis είναι ένα ηλεκτρικό όχημα με αυτόνομη τεχνολογία κίνησης, με μερικά ασυνήθιστα χαρακτηριστικά όπως ένα ολοκληρωμένο μικρό κήπο(!) στο εσωτερικό της καμπίνας, πίσω από το παρμπρίζ. Η ελβετική Rinspeed έχει υψηλούς στόχους για το μικρό της αυτό αυτοκίνητο πόλης. Η εταιρεία πιστεύει ότι μπορεί να είναι μια κυριολεκτική όαση στο αστικό τοπίο, προσφέροντας έναν ήρεμο χώρο που οι επιβάτες μπορούν να απολαύσουν, επειδή ακριβώς δεν είναι απαραίτητο να το οδηγήσουν...

Το Oasis κινείται με δύο ηλεκτροκινητήρες στους τροχούς και έναν ειδικό μηχανισμό διεύθυνσης. Στο εσωτερικό συναντάμε την αποθέωση του ζεν... Έναν μικρό κήπο με αρκετό χώρο για την καλλιέργεια ραδικιών ή ακόμα και δέντρα μπονσάι. Μπροστά από τα χαλαρωτικά καθίσματα είναι η μεγάλη οθόνη με ανάλυση 5K που δέχεται εντολές με φωνή ή χειρονομία ελέγχου ενώ ξεχωρίζει και το αναδιπλούμενο τιμόνι. Τα όλο σύστημα μετατρέπει ουσιαστικά το Oasis σε έναν προσωπικό βοηθό, επιτρέποντας στους επιβάτες να επικοινωνούν με τους φίλους τους μέσω των κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης, να κάνει κράτηση για τραπέζι σε ένα κοντινό εστιατόριο, ή να κάνουν κλήσεις Skype για τη δουλειά τους. Η Rinspeed, βέβαια, βλέπει το Oasis ως κάτι περισσότερο από ένα προσωπικό αυτοκίνητο. Η εταιρεία πιστεύει ότι θα μπορούσε επίσης να χρησιμοποιηθεί ως όχημα μεταφοράς ή ακόμα και σε δύο ρόλους υπό κάποια μορφή συστήματος car-sharing.

Αντίστοιχα, το Honda NueV είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό πρωτότυπο όχημα με ένα προηγμένο «συναισθηματικό σύστημα κίνησης» που μπορεί να μαθαίνει από τον ιδιοκτήτη του. Το NeuV, που συμβολίζει το νέο Ηλεκτρικό Όχημα Πόλης, δημιουργήθηκε για την αξιοποίηση του ανενεργού χρόνου των οχημάτων ιδιωτικής χρήσης που μπορεί να φτάνει το 96%.

Το ηλεκτρικό πρωτότυπο παρουσιάζει ένα οικονομικά επωφελές μοντέλο ιδιοκτησίας για τολμηρούς πελάτες, λειτουργώντας σαν αυτοματοποιημένο όχημα κοινοχρησίας, όταν ο ιδιοκτήτης του δεν το χρησιμοποιεί. Θα μπορεί να παραλαμβάνει και να αφήνει πελάτες σε τοπικούς προορισμούς και να παρέχει ενέργεια στο ηλεκτρικό δίκτυο τις ώρες υψηλής ζήτησης, όταν είναι ανενεργό, μετατρέποντας έτσι το νεκρό χρόνο του σε χρήμα.

Το NeuV λειτουργεί επίσης σαν ένας προνοητικός και χρήσιμος βοηθός τεχνητής νοημοσύνης, χρησιμοποιώντας ένα «συναισθηματικό σύστημα κίνησης» με την ονομασία HANA (Honda Automated Network Assistant), που μαθαίνει από τον οδηγό ανιχνεύοντας συναισθήματα πίσω από τις αποφάσεις του. Μετά θα μπορεί να εφαρμόζει ό,τι έχει μάθει από προηγούμενες αποφάσεις του οδηγού για να κάνει νέες επιλογές και υποδείξεις.

Το NeuV διαθέτει μία πλήρως διαδραστική επιφάνεια αφής μέσω της οποίας οδηγός και συνοδηγός απολαμβάνουν μία απλή και φιλική προς τον χρήστη εμπειρία. Ένα πανοραμικό παρμπρίζ διασφαλίζει άριστη ορατότητα, ενώ μία έντονα κεκλιμένη μεσαία γραμμή διευκολύνει τους ελιγμούς. Η πρόσβαση (είσοδος / έξοδος) στο όχημα έχει απλουστευτεί ακόμα και σε στενούς χώρους στάθμευσης, με ένα πλαϊνό πάνελ που ανοίγει προς τα έξω και προς τα πίσω για τη δημιουργία ενός μεγάλου ανοίγματος.

Το NeuV διαθέτει δύο καθίσματα και αποθηκευτικό χώρο πίσω που φιλοξενεί ένα πρωτότυπο ηλεκτρικό scooter για τα τελευταία χιλιόμετρα της διαδρομής.

Η Honda παρουσίασε το NeuV στο πλαίσιο του project της Cooperative Mobility Ecosystem (Συνεργατικό Οικοσύστημα Μετακίνησης) στην Έκθεση Καταναλωτικών Ηλεκτρονικών Προϊόντων (CES 2017) στο Las Vegas, δείχνοντας τη δύναμη της τεχνητής νοημοσύνης, της ρομποτικής και των μεγάλων δεδομένων για τη μεταμόρφωση της εμπειρίας μετακίνησης του μέλλοντος και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των καταναλωτών.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ