Smart Life

Ό,τι είναι #apotalidl είναι για καλό!

Η φράση που άλλαξε νόημα προσφέροντας αλληλεγγύη, αξίζει να μας αλλάξει τρόπο σκέψης

328203-678198.png
Φίλιππος Κόλλιας
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
lild.jpg

Πόση δύναμη έχει ένα hashtag και πόσο αξίζει να σκεφτόμαστε πριν κρίνουμε εύκολα στα social media; Την ατάκα «από τα Lidl» θα την έχετε ακούσει ή μπορεί να την έχετε πει. Αναπαράχθηκε στο παρελθόν πολύ από τους Έλληνες και έγινε ένα άτυπο σλόγκαν για όποιον ήθελε να χλευάσει ή να ευτελίσει. Τελικά, είναι εύκολο να κράζεις, αλλά είναι δυσκολότερο να δημιουργείς. Για να γράψεις μια τρολιά δεν θέλει κόπο. Θέλει όμως για να παραγάγεις θετική αξία σε μια χώρα που η οικονομία αλλά και η κοινωνία της δοκιμάζεται.

ΗLidlαπάντησε με μια έξυπνη κίνηση. Επειδή από τη Lidlμόνο καλό μπορεί να βγει. Συνέδεσε τη φράση– hashtag apotalidl με «καλό σκοπό». Με μερίδες φαγητού.  Για να μας προβληματίσει. Να μας κάνει να σκεφτούμε λίγο παραπάνω για την αξία και τη σημασία ενός brand που προσπαθεί. Που πετυχαίνει πολλά.

Μέσα σε μόλις μία εβδομάδα, 2.232 αναφορές «από τα Lidl» έχουν γίνει ήδη 22.320 μερίδες φαγητού μέσα από τη συνεργασία με την Μ.Κ.Ο «Μπορούμε». Μια απόφαση που έγινε δράση. Όταν γίνεται κάποια αναφορά στα social media που να περιέχει την έκφραση «από τα Lidl», άλλοτε απλώς αστεία και άλλοτε λιγότερο ή περισσότερο απαξιωτική, να αντιστρέφεται. Να μετατρέπεται σε μια προσφορά αγάπης που έχει ως στόχο το κοινό καλό. Κάθε τέτοιο σχόλιο μετατρέπεται σε 10 μερίδες φαγητού που προσφέρονται σε συμπολίτες μας που το έχουν ανάγκη. Όταν το σχόλιο θα προέρχεται από δημόσια πρόσωπα ή πολιτικούς, η δωρεά θα πολλαπλασιάζεται και η προσφορά μας θα γίνεται ακόμη μεγαλύτερη.

Για τους κακόπιστους ή τους περισσότερο επιφυλακτικούς τα δεδομένα από την Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης της Lidl Hellas δείχνουν πώς οτιδήποτε γίνεται «από τα Lidl» γίνεται για καλό.  Η εταιρεία απασχολεί περισσότερους από 5.000 Έλληνες. Συνεργάζεται  με περίπου 3.000 Έλληνες προμηθευτές.  Με επενδύσεις σε κοινωνικές και περιβαλλοντικές δράσεις που άγγιξαν το ποσό το €1.000.000  ενώ η αξία δωρεών προϊόντων και ειδών πρώτης ανάγκης στις €650.000.

Αν κοιτάξεις, πέρα από τους αριθμούς, την επιχειρηματική κουλτούρα και τις ενέργειες της Lidl, θα σχηματίσεις τη μεγάλη εικόνα. Τα προϊόντα είναι οικονομικά όχι επειδή δεν είναι υψηλής ποιότητας αλλά επειδή έχουν κόψει τα περιττά έξοδα, έχουν επενδύσει σε logistics και ό,τι κερδίζουν από κόστος το δίνουν στον τελικό καταναλωτή, ενώ κερδισμένοι βγαίνουν και οι παραγωγοί μέσα από τη συνεργασία τους. Οι αυστηρές προδιαγραφές ποιότητας που θέτει για τα προϊόντα private label είναι αδιαπραγμάτευτες. Ήξερες πως η ομάδα των buyers της Lidl εκτός από τις προδιαγραφές για τα προϊόντα (π.χ. χωρίς χρωστικές που έχει ξεκινήσει από το 2008 ως απαραίτητη προϋπόθεση για τα προϊόντα της) κάνει συνεχείς ελέγχους για τη διατήρηση των προδιαγραφών και κάθε συνεργασία γίνεται μετά από πολύ αυστηρούς ελέγχους; 

Γνώριζες πως πολλά ελληνικά προϊόντα γίνονται γνωστά πέρα από τα σύνορα της χώρας και προωθούνται  μέσα από τις ελληνικές εβδομάδες και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες που έχει δραστηριότητα η Lidl;

Πιστεύοντας στην αρχή «όποιος σταματάει να γίνεται καλύτερος, παύει να είναι καλός» η ενέργεια «Ό,τι είναι από τα Lidl είναι για καλό» δεν έγινε μια από τις πιο viral στιγμές της χρονιάς, αλλά και μια ευκαιρία να σκεφτούμε ξανά πόσο «σωστό» είναι να ευτελίζουμε, συνειδητά ή ασυνείδητα ένα brand ή τι συνέπειες μπορεί να έχει η απαξίωσή του. Ειδικά όταν αφορά μία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη εταιρεία, από τις πλέον ταχύτατα ανεπτυγμένες στην Ελλάδα, που ενσωματώνει τις αξίες και την κουλτούρα της στις επιχειρησιακές της πρακτικές, που διακρίνεται για αυτό και επιμένει να δημιουργεί όλες τις προϋποθέσεις και συνθήκες για «ένα καλύτερο αύριο». Γιατί το καλό έρχεται #apotalidl.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ