Εικαστικα

Μεγάλο «τραπέζι» από τον Βιγιάρ Ρόχας στην οροφή του Metropolitan Museum of Art, στη Νέα Υόρκη (εικόνες)

Η εγκατάσταση του Αντριάν Βιγιάρ Ρόχας «Το Θέατρο της Εξαφάνισης»

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
350163-726386.jpg
Claire Voon for Hyperallergic.gr

Την περασμένη Παρασκευή -τη δική μας Μεγάλη Παρασκευή- εγκαινιάστηκε στην οροφή του Metropolitan Museum of Art, στη Νέα Υόρκη, η εγκατάσταση του Αντριάν Βιγιάρ Ρόχας «Το Θέατρο της Εξαφάνισης» (στην Αθήνα αναμένουμε σε λίγο καιρό εγκατάσταση του Ρόχας στο Εθνικό Αστεροσκοπείο).

 Διαγωνίως, στον Iris and B. Gerald Cantor Roof Garden στο Met -με πανοραμική θέα στο Central Park και τη γραμμή του ορίζοντα στο Μανχάταν- λευκά γύψινα τραπέζια. 

Γύρω από αυτά, πάνω σε αυτά, αντίγραφα -από τρισδιάστατο εκτυπωτή τα περισσότερα- ιστορικών ή σύγχρονων έργων από τη συλλογή του Μουσείου.

Τα βαριά λευκά τραπεζομάντηλα ακουμπούν σε καρέκλες, στη μία και την άλλη πλευρά των λευκών τραπεζιών, αν και πολλές από αυτές είναι κατειλλημμένες από λευκά αντίγραφα γλυπτών. 

Κάποιοι από τους «συνδαιτημόνες» στο γεύμα είναι σχεδόν μισοβυθισμένοι στην επιφάνεια των τραπεζιών, άλλοι μοιάζει να έχουν πιάσει κουβέντα. Τραπεζομαχαιροπήρουνα -από τις αχανείς συλλογές του Met, αρχαία ελληνική, ρωμαϊκή, αφρικανική τέχνη -είναι διάσπαρτα στα τραπέζια. Άλλοι χαρακτήρες είναι σε μαύρο χρώμα.

Η ιδέα προήλθε από τη λειτουργία του Met τα πρώτα χρόνια, όταν εκτίθεντο γύψινα αντίγραφα των έργων, πριν αυτά αποκτηθούν από το Μουσείο. 

Πρόθεση του Αργεντινού καλλιτέχνη ήταν να διερωτηθεί για την ιδεολογική στάση του Met και το πώς επιλέγει να παρουσιάσει την τεράστια συλλογή του. 

Περιέτρεξε το Μουσείο για να διαλέξει τα αντικείμενα που θα περιελάμβανε στην εγκατάσταση του και στη συνέχεια τα ανακάτεψε για να μην είναι αντιληπτές, ούτε ιεραρχία, ούτε κατάταξη (χρονολογική, θεματική, πολιτισμική κ.λπ.).

«"Το Θέατρο της Εξαφάνισης" επιζητά τον διάλογο με το όραμα και τον διαχωρισμό της κληρονομιάς του Met» είπε, στο Dezeen, ο Ρόχας. «Μία ολόκληρη χαρτογραφία ανθρώπινου πολιτισμού μοιάζει να αναδύεται από τις πτέρυγες και τις αίθουσες του Μουσείου. Αντί να είναι καθρέφτης πληροφοριών, το Μουσείο γίνεται μία εκδοχή τους», κατέληξε.

Καιρού επιτρέποντος -αν και όλα τα μέρη της εγκατάστασης έχουν βαφεί ειδικά για να αντεπεξέλθουν σε αντίξοες καιρικές συνθήκες- η εγκατάσταση του Αντριάν Βιγιάρ Ρόχας θα παραμείνει στην οροφή του Met έως τις 29 Οκτωβρίου.

Η εγκατάσταση του Αντριάν Βιγιάρ Ρόχας «Το Θέατρο της Εξαφάνισης»

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ – ΜΠΕ 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ