ΔΕΙΤΕ ΤΟ SITE

Δε με νοιάζουν τα «Γκούτσι», με νοιάζει η οικονομική κρίση

Γιατί είναι «χυδαία» και «προσβλητική» η πρόταση;
262
Δε με νοιάζουν τα «Γκούτσι», με νοιάζει η οικονομική κρίση
Δε με νοιάζουν τα «Γκούτσι», με νοιάζει η οικονομική κρίση
262
  • Shares

Οι αρμόδιοι απορρίψανε την πρόταση του οίκου μόδας «Γκούτσι» να παρουσιάσει τα νέα του μοντέλα στην Ακρόπολη, με άμεσο αντάλλαγμα 2 εκατομμύρια ευρώ για το Δημόσιο και μακροπρόθεσμα πολλά εκατομμύρια ευρώ για τον τουρισμό λόγω παρουσίας εκδοτών - δημοσιογράφων μόδας και σταρ του Χόλιγουντ, προβολής αργότερα του σχετικού φιλμ κ.λπ.

Η αιτιολόγηση:

Α. «Ο ιδιαίτερος πολιτιστικός χαρακτήρας των μνημείων της Ακρόπολης δεν συνάδει με τη συγκεκριμένη εκδήλωση, καθώς πρόκειται για μοναδικά μνημεία και σύμβολα παγκόσμιας κληρονομιάς, μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco». (Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο - ΚΑΣ)

Β. «Η Ακρόπολη είναι όχι απλώς ένα μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, αλλά ένα σύμβολο για όλη την ανθρωπότητα, που δεν μπορεί να μπαίνει σε εμπορικές συναλλαγές. Ο Παρθενώνας είναι το logo της Unesco, επίσης γνωρίζετε όλοι την προσπάθεια και τον αγώνα για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα…» (κ. Μαρία Ανδρεαδάκη - Βλαζάκη, Γενική Γραμματέας του ΥΠΠΟΑ)

Β. Αν δοθεί τώρα, «τελικά αυτό το υπέρτατο μνημείο θα καταντήσει ένα σκηνικό, κάτι που δεν θα ήθελε κανείς να δει έτσι». (κ. Ελένη Μπάνου, προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αθηνών - ΕΦΑ)

Γ. Το 1928 η Nelly δεν πλήρωσε για τη φωτογράφισή της... Αν το ΚΑΣ έπρεπε να παραχωρήσει την Ακρόπολη σε έναν ενδιαφερόμενο, ποιος θα ήταν αυτός; «Ποιος θα ήθελε να ισχυριστεί ότι είναι ο πρώτος φορέας πολιτισμού ή επιστήμης στον κόσμο;» (κ. Μανόλης Κορρές, καθηγητής πανεπιστημίου)

Δ. Η πρόταση είναι «χυδαία», «εκτός λογικής και προσβλητική», που δεν θα έπρεπε καν να συζητηθεί…. (κ. Ευγενία Γατοπούλου, γενική διευθύντρια Αναστήλωσης, Μουσείων και Τεχνικών Έργων του ΥΠΠΟΑ)

Ε. Αντιπροτάθηκαν: είτε ο προαύλιος χώρος του Ηρωδείου, είτε το άνδηρο Πικιώνη στου Φιλοπάππου, είτε το Ολυμπιείο.

Παρόλο που οι επιδείξεις μόδας/κολεξιόν κ.λπ. μου φαίνονται γελοιότητες, όπως και η ίδια η μόδα και τα ακριβά ρούχα, έχω την ταπεινή γνώμη ότι οι αρμόδιοι απάντησαν λάθος, με τον ίδιο τρόπο που καμιά εικοσαριά χρόνια πριν είχανε απορρίψει ανάλογη πρόταση του οίκου «Κάλβιν Κλάιν» για το Ηρώδειο.

Η αιτιολόγηση της δικής μου γνώμης (θετικά και «εξ αντιθέτου»):

Α. Κάποιοι θέλουν να χαλάσουν χρήματα ενοικιάζοντας για μερικές ώρες την Ακρόπολη (έστω μέρες, με το στήσιμο και το ξεστήσιμο), εσάς σε τι θα σας χάλαγε να τα πάρετε;

Β. Η χώρα βρίσκεται σε κρίση, σας κακοπέφτουν 2 εκ. τώρα και αρκετά σε βάθος χρόνου;

Γ. Δε σκεφτόσαστε ότι τα χρήματα αυτά θα μπορούσαν να σημαίνουν ανάλογα λιγότερους φόρους, που τώρα θα πληρωθούν από τους φορολογούμενους;

Δ. Όλοι οι αρμόδιοι είσαστε δημόσιοι υπάλληλοι και/ή πολιτικά στελέχη με σίγουρο μισθό από τα χρήματα των φορολογούμενων, δεν έχετε ιδέα πώς βγαίνει το ψωμί στον ιδιωτικό τομέα και γι’ αυτό απορρίπτετε τόσο πολλά χρήματα.

Ε. Στην Ακρόπολη το ΚΚΕ, οι Αγανακτισμένοι ή όποιος άλλος θέλει, κρεμάει πανό όποτε θέλει, δίχως άδεια και δίχως να δίνει μία. Αυτό ταιριάζει με το χαρακτήρα του μνημείου;

ΣΤ. Την Ακρόπολη την κλείνουν όποτε θέλουν και για όσο θέλουν οι συνδικαλιστές αρχαιοφύλακες (απεργίες, στάσεις εργασίας, περιορισμένα ωράρια), αφαιρώντας έσοδα από το Δημόσιο. Αυτό ταιριάζει με το χαρακτήρα του μνημείου;

Ζ. Ισχυρίστηκε μήπως η «Γκούτσι» ότι αυτή και μόνο αυτή είναι ο πρώτος φορέας πολιτισμού ή επιστήμης στον κόσμο, ώστε να της παραχωρηθεί η Ακρόπολη και να μην ξαναδοθεί ποτέ σε κανένα;

Η. Και τι έγινε αν η Ακρόπολη δίνεται πού και πού για εκδηλώσεις ή γυρίσματα; Κακό θα ήτανε να φέρνει ταχτικά χρήματα στο Δημόσιο;

Θ. Δηλαδή πριν κηρυχτεί η Ακρόπολη μνημείο της Ουνέσκο θα μπορούσε να νοικιάζεται;

Ι. Δηλαδή αν η «Γκούτσι» δεν πρόσφερε οικονομικό αντάλλαγμα θα τη δίνατε, όπως είχε δοθεί στη Nelly's to 1928; Δε θα λέγατε «πώς τολμάει η “Γκούτσι” να ζητάει τζάμπα ένα τέτοιο μνημείο;»

ΙΑ. Γιατί είναι «χυδαία» και «προσβλητική» η πρόταση; Μήπως έχετε αναπτύξει, μέσα στη σκέψη σας, ένα κέλυφος «ιερότητας» γύρω από την Ακρόπολη;

ΙΒ. Γιατί τάχα η τόση «ιερότητα» με την οποία βλέπετε την Ακρόπολη δεν καλύπτει τους άλλους αρχαιολογικούς χώρους που προτείνετε;

ΙΓ. Μήπως τους προτείνατε τους άλλους χώρους επειδή ξέρατε εξαρχής ότι η «Γκούτσι» ήθελε Ακρόπολη και μόνο;

ΙΔ. Δε βλέπω να προβάλατε το μόνο σοβαρό αντεπιχείρημα που θα μπορούσατε να είχατε προβάλει: την ασφάλεια του μνημείου.

ΙΕ. Αν η Ακρόπολη «δεν μπορεί να μπαίνει σε εμπορικές συναλλαγές», γιατί έχει εισιτήριο;

ΙΣΤ. Αναφέρεστε στα γλυπτά που βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο. Η κολεξιόν του «Γκούτσι» θα λειτουργούσε κατά ή μήπως υπέρ της επιστροφής τους; Αν πάλι είναι άσχετη με την επιστροφή, γιατί την αναφέρετε;

ΙΖ. Υποθέτω ότι μετά από την απόρριψη αυτής της πρότασης δε θα ξαναδείτε ούτε στην τηλεόραση κολεξιόν «Γκούτσι», ούτε θα ξαναφορέσετε ρούχο της.
 

d.fyssas@gmail.com

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΟΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΗΣ AV

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
24.02.2017 - 21:00
11+1 ασήμαντες λεπτομέρειες που εντόπισα στη διάρκεια της τελετής παράδοσης του ΚΠΙΣΝ στο Ελληνικό Κράτος
ΘΕΑΤΡΟ
22.02.2017 - 14:06
Οι 10 λόγοι που κάνουν το πρόγραμμα της ΕΛΣ ξεχωριστό
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
22.02.2017 - 15:48
Το κάνω ό,τι γουστάρω δεν είναι προνόμιο των Εξαρχείων. Είναι κεκτημένο όλης της Ελλάδας.
WINE & SPIRITS
22.02.2017 - 14:06
Ξεκίνησε αποφασίζοντας ποιος θα το πιει