Πολιτικη & Οικονομια

Ο Τσίπρας μεσίτης για την «Apivita» στη «L' Oreal»

Μια εξήγηση για το ημι-μυστικό ταξίδι στο Παρίσι 

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
339605-706326.jpg

Το πέρασμα της ελληνικής εταιρίας «Apivita» στη γαλλική «L'  Oreal» φέρεται να ήταν το κύριο αντικείμενο του ημι-μυστικού ταξιδιού που πραγματοποίησε ο πρωθυπουργός κ. Αλέξης Τσίπρας στο Παρίσι, σύμφωνα με άρθρο στην ιστοσελίδα του ραδιοσταθμού "Αθήνα 9,84". 

Λεπτομερέστερα, το κείμενο λέει τα εξής: 

"Η εξαγορά της ελληνικής εταιρίας φυσικών καλλυντικών Apivita, συμφερόντων της οικογένειας Κουτσιανά, από το γαλλικό πολυεθνικό όμιλο της L’Oreal είναι σύμφωνα με πληροφορίες το αντικείμενο της συνάντησης του ‘Ελληνα πρωθυπουργού, A.Τσίπρα και του προέδρου και διευθύνοντα σύμβουλου του ομίλου L’Oreal, Ζαν Πωλ Αγκόν –που κατά τον όμιλο είχε «ιδιωτικό χαρακτήρα» και κατά το Μέγαρο Μαξίμου αφορούσε επενδύσεις στην Ελλάδα- διεξάγονται εδώ και δύο μήνες συζητήσεις μεταξύ των πλευρών Apivita- L’Oreal για την απόκτηση πλειοψηφικού ποσοστού.

Οι επαφές των δύο πλευρών δεν έχουν μέχρι στιγμής κατάληξη, ωστόσο, το ενδιαφέρον του γαλλικού ομίλου είναι ενεργό, ενώ η διοίκηση της Apivita επείγεται για «λύσεις», καθώς η δανειακή της επιβάρυνση είναι εξόχως πιεστική.

H Apivita

Η εταιρία ιδρύθηκε πριν 37 χρόνια από την «τρέλα» της Νίκης και του Νίκου Κουτσιανά, δύο Ελλήνων φαρμακοποιών, οι οποίοι επένδυσαν στις έννοιες της αειφορίας και της αξιοποίησης της ελληνικής χλωρίδας. Δημιούργησαν το brand Αpivita, το οποίο έμελλε να παίξει το δικό του ρόλο στο δίκτυο του ελληνικού φαρμακείου, αλλά και να αξιώσει χώρο στη διεθνή αγορά.

Η ελληνική αγορά καλλυντικών φαρμακείου πάντως καλύπτει μόλις το 7% της εγχώριας ζήτησης ενώ οι διεθνείς αγορές αποδεικνύονται ένα «δύσκολο» στοίχημα για ελληνικές εταιρίες, με περιορισμένους πόρους και διοικητικές αδυναμίες. Είναι χαρακτηριστικό πως η Apivita, επένδυσε στις ΗΠΑ, χωρίς ανταπόδοση, ενώ οι μειοψηφικές συμμετοχές μεγαλύτερων ομίλων στο μετοχικό της κεφάλαιο (π.χ. Notos Com) δεν οδήγησαν στο scale up που ευαγγελιζόταν η ηγετική ομάδα της εταιρίας.

Στο δια ταύτα, το 2016 – σύμφωνα με πηγές εκ μέρους της Apivita- σημειώθηκε αύξηση μεγεθών, μετά από ένα «οδυνηρό» 2015. ‘Ετσι, στη χρήση του 2016, η εταιρία τερμάτισε με κύκλο εργασιών της τάξης των 37 εκατ. ευρώ περίπου έναντι 32,3 εκατ. ευρώ περίπου που εμφάνισε το 2015.

Περίπου το 30% του κύκλου εργασιών της εταιρίας προήλθε από το εξωτερικό (12 εκατ. ευρώ πωλήσεις), με την θυγατρική της Ισπανίας να πραγματοποιεί πωλήσεις της τάξης των 7 εκατ. το 2016. Βελτίωση αναφέρει η εταιρία ότι παρουσίασε και σε επίπεδο λειτουργικής κερδοφορίας, καθώς τα κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν στα 5,8 εκατ. ευρώ, από 4,7 εκατ. ευρώ το 2015.

Σημειώνεται ότι η εταιρία στην περασμένη χρήση του 2015 ολοκλήρωσε τρεις νέες τροποποιήσεις υφιστάμενων κοινοπρακτικών ομολογιακών δανείων, που έχουν εκδοθεί με τις πέντε ελληνικές τράπεζες με διαχειρίστρια την Εθνική Τράπεζα. Από την αναδιάρθρωση αυτή, η εταιρία απέφυγε να καταβάλει ποσό 3.495.590 ευρώ μέσα στη χρήση του 2016. Επίσης, η εταιρία συνήψε τον Μάρτιο του 2016 νέο μακροπρόθεσμο δάνειο με την Τρ. Αττικής, διάρκειας 9 ετών, ύψους 1,1 εκατ. ευρώ, όπου συγκεντρώθηκαν ισόποσες υφιστάμενες βραχυπρόθεσμες δανειακές οφειλές προς την συγκεκριμένη Τράπεζα.

Η εταιρία αναφέρει ότι συνεχίζει να επενδύει στις αγορές του εξωτερικού, στις οποίες μετράει πολυετή παρουσία όπως το Χονκγ Κονγκ (όπου έχει παρουσία με 10 καταστήματα), στην Ιαπωνία (όπου μέσω μικτής εταιρίας ελέγχει 5 καταστήματα) στη Ρουμανία και την Κύπρο. Σημειώνεται ότι μέσα στο 2016 η εταιρία εγκαινίασε καταστήματα στη Λευκωσία, το Βουκουρέστι, στο Κίεβο και το Άμστερνταμ.

Επιπλέον, στην Αγγλία η εταιρία επιχειρεί το επαναλανσάρισμα της με μία νέα συνεργασία με τα premium πολυκαταστήματα Harvey Nichols και θα βρίσκεται σε 8 από αυτά σε διάφορες μεγάλες βρετανικές πόλεις, και στο Λονδίνο. Παράλληλα, η εταιρία επεκτείνεται στην Ιταλία, όπου προωθεί την τοποθέτηση και συνεργασία με μεγάλα φαρμακεία σε ολόκληρη τη χώρα".

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ