Visual Browsing
Athens 102.5 Voice

Kissamatic Lovebubbles 22 χρόνια μετά

Λίγο πριν το reunion τους στο Tiki μοιράζονται μαζί μας memorabilia από την έκρηξη της indie pop σκηνής στην Αθήνα των 90s
  • A-
  • A+
0

Η μεγάλη επιστροφή των Kissamatic Lovebubbles ετοιμάζεται εδώ και μήνες προκαλώντας ρίγη ενθουσιασμού σε «βετεράνους», αλλά και θιασώτες της indie pop αθηναϊκής σκηνής που βρίσκονταν στα σπάργανα από τα μέσα των 80s για να κάνει τη μεγάλη έκρηξη στις αρχές της δεκαετίας του ‘90.

Το θρυλικό Mad, το Plan B και το Decadence και τα γειτονικά AN και Mo Better ήταν μερικά από τα club που συγκέντρωναν τη σκηνή με το ανεπτυγμένο DIY ένστικτο που αναζητούσε στα ερτζιανά και τα ράφια των δισκάδικων τις επιρροές που σύντομα γέννησαν μπάντες για μια κυκλοφορία των οποίων σήμερα σφάζονται οι συλλέκτες σε Ελλάδα και εξωτερικό. Μία από αυτές και οι Kissamatic Lovebubbles. Οι λιγοστές εμφανίσεις  τους, τα τρία περίπου χρόνια που υπήρξαν ενεργοί, έμειναν στην ιστορία για την ένταση τους, «punk ψυχή, σε pop έκδοση», την περιγράφουν. Αποτέλεσαν το βαρύ πυροβολικό της θρυλικής This Happy Feeling Records, λόγω του ήχου τους, ο οποίος ήταν ένα μίγμα ακατέργαστου C86 ήχου και power - noisy - punk pop.

Μάλιστα αυτό ήταν που – σύμφωνα με τους ίδιους – τους ξεχώρισε από τα λοιπά pop σχήματα της εποχής, «Καταφέρναμε να προσελκύουμε και διαφορετικό ακροατήριο στις συναυλίες μας. Έτσι για παράδειγμα υπήρχαν και χαρντκoράδες και πάνκηδεςπου μας γούσταραν», λέει ο Βασίλης Χουντάλας (φωνητικά) ο οποίος λίγο πριν το επικό reunion των ΚLB στο Tiki bar, 22 χρόνια μετά τη διάλυσή τους, μοιράζεται με την A.V. memorabilia από την εποχή εκείνη που – οι νεότεροι σαν την υπογράφουσα -  αναρωτιόμαστε αν πραγματικά συνέβη ή την φανταστήκαμε.

Σχετικα
Rockwave Festival: Ανταπόκριση από την άγρια νύχτα των Judas Priest
Rockwave Festival: Ανταπόκριση από την άγρια νύχτα των Judas Priest

Υπήρξε τελικά indie pop αθηναϊκή σκηνή ή την φανταστήκαμε;
H πραγματικότητα είναι ότι όντως υπήρχε η συγκεκριμένη σκηνή. Ξεκίνησε σταδιακά για να φτάσει στην αποκορύφωση της στις αρχές των 90s. Δεν ήταν τίποτα άλλο από μία μεγάλη παρέα που, με το πέρασμα των χρόνων, έγινε ακόμα μεγαλύτερη. Υπήρχαν συγκεκριμένα μαγαζιά, όπως το Mad και το Plan B και ομάδες που διοργάνωναν events όπως οι Planet of Sound. To DIY ένστικτο ήταν ανεπτυγμένο σε όλη τη σκηνή, καθώς ακόμα δεν υπήρχε η αμεσότητα της άμεσης πρόσβασης μέσω τεχνολογίας και διαδικτύου, και οι περισσότεροι την έψαχναν μόνοι τους. Παραγγέλναμε δίσκους από Mail Orders που έφταναν στα χέρια μας, ενημερωνόμασταν από fanzines όπως τα In Those Days, Little Charmer, Make me Happy και από το ραδιόφωνο φυσικά και παραγωγούς όπως ο Χρήστος Δασκαλόπουλος. Κάπως έτσι ξεκίνησαν και οι πρώτες μπάντες με κύριους εκφραστές τους One Night Suzanκαι τους Νext Time Passions. Έγιναν τα πρώτα pop parties και οι πρώτες συναυλίες και στη συνέχεια ακολούθησαν και οι υπόλοιποι όπως οι Pillow, οι Seaside, οι Sound Deviseκαι φυσικά, εμείς, οι Kissamatic Lovebubbles. Είχαμε την τύχη να κυκλοφορήσουμε το ένα και μοναδικό μας - συλλεκτικό πλέον  - 7ιντσο στην ThisHappy Feeling Records, τη ναυαρχίδα της Αθηναϊκής indie pop σκηνής (κάτι σαν την ελληνική Sarah records για τους μυημένους).

Μπορείτε να μας μεταφέρετε μία πολύ δυνατή εμπειρία που ζήσατε όσο ήσαστε ενεργοί; Νομίζω ότι αξέχαστη εμπειρία για όλους μας ήταν η συναυλία μας στα Χανιά. Είχαμε γνωρίσει κάτι παλικάρια που έγιναν κολλητοί μας φίλοι στη συνέχεια, οι οποίοι είχαν μία κιθαριστική indie μπάντα τους MCS. Μας κάλεσαν να παίξουμε σε ένα μονοήμερο φεστιβάλ που έγινε στο Νεώριο, όπου το πιο προσιτό σε εμάς τραγούδι που ακούσαμε ήταν μία version της «Μπασταρδοκρατίας». Μιλάμε για πραγματικά σκληροπυρηνικές καταστάσεις. Μου έχει μείνει η εικόνα ενός τύπου που καθάριζε τα νύχια του με ένα σουγιά. Μάλλον πάρα ήμαστε φλώροι, εμφανισιακά τουλάχιστον, αλλά μπήκαμε με φόρα και έγινε χαμός. Στο τέλος καταλήξαμε μαλλιά κουβάρια να πίνουμε σε ένα μπαρ μέχρι το πρωί με τους καινούριους φίλους μας.

Σχετικα
Η έκπληξη του Μπρους Σπρίνγκστιν στην 100η συναυλία του Μπίλι Τζόελ (video)
Η έκπληξη του Μπρους Σπρίνγκστιν στην 100η συναυλία του Μπίλι Τζόελ (video)

Ποια η γνώμη σας για την αθηναϊκή μουσική σκηνή σήμερα; Είναι διακριτά τα genres τελικά ή όλα τα εναλλακτικά συγκροτήματα είναι κάτω από την ίδια ομπρέλα;
Νομίζω ότι σε σχέση με το τότε, οι φυλές των Αθηνών είναι πλέον δυσδιάκριτες. Τότε έβλεπες κάποιον και έλεγες είναι μεταλάς, ή ροκαμπιλάς ή brit pop ή οτιδήποτε άλλο. Τώρα βλέπεις κάποιον με psychobilly κούρεμα που κάλλιστα στο παρελθόν θα έλεγες ότι αυτός κοιμάται ακούγοντας Μeteors και τελικά ακούει σκυλάδικα. Θεωρώ ότι σήμερα δεν υπάρχουν genres με την έννοια του παρελθόντος. Ακόμα και τους γότθους δυσκολεύεσαι να αναγνωρίσεις.

Όσον αφορά την σκηνή του σήμερα, σίγουρα υπάρχουν καλά συγκροτήματα, τα οποία κινούνται στις παρυφές του γενικότερου alternative κινήματος. Από τα γκρουπ που έχουμε ακούσει ξεχωρίζουμε  κάποια όπως τους Bazooka και τους Hand & Leg. Oι αγαπημένοι μου βέβαια είναι οι Callas, αλλά τους κατατάσσω στη δική μας γενιά, αν και δεν υπήρχαν τότε, αφού μαζί ζήσαμε τα καλύτερα μας χρόνια. Βέβαια μπάντες όπως οι Last Drive ή οι Anti Tropau Council δε βγαίνουν σήμερα. Υπάρχουν και κάποιες pop μπάντες που ξεχωρίζουμε, όπως οι Le Page και οι Post Lovers. Πάντως, ενώ το επίπεδο ως προς την τεχνική έχει ανέβει πολύ σε σχέση με τότε, είναι φανερό ότι λείπει η ψυχή. Πολύ ωδείο, λίγη τρέλα. Πολύ καλό παίξιμο, καθόλου βάθος. Κι έτσι το πράγμα τις περισσότερες φορές απλά κυλάει και λέμε ότι «περάσαμε όμορφα». Τελειώνει η συναυλία και δεν σου μένει κάτι ουσιαστικό!

Πώς νιώθετε που θα επιστρέψετε 22 χρόνια μετά και τι οδήγησε σε αυτό το reunion;
Πολλοί μας ρωτάνε πώς πήραμε την απόφαση. Φαντάζομαι ότι γίνονται και δεύτερες σκέψεις, όπως το ποιος θα ασχοληθεί με μία μπάντα που πέρασε στα ψιλά. Όμως δεν είναι ακριβώς έτσι. Το 7ιντσο μας, το οποίο κυκλοφόρησε σε 500 αντίτυπα, έγινε σε σύντομο διάστημα sold out και μάλλον περισσότερο πούλησε στο εξωτερικό. Αποκτήσαμε fans κυρίως σε Γερμανία και Γαλλία. Ένα από τα σημαντικότερα Indie labelsτ ων ημερών μας που τότε έκανε τα πρώτα του βήματα, η Shelf Life Records, έχει συμπεριλάβει το “Τotal Ηangover” σε μία από τις πρώτες συλλογές της. Οι KLB φτιάχτηκαν πριν 25 χρόνια και η ζωή τους διήρκησε μόλις 2,5. Στη συνέχεια ακολούθησαν τα γνωστά, στρατός, δουλειές, γάμοι, χωρισμοί, παιδία, κτλ. Σήμερα, 22 χρόνια μετά την επίσημη διάλυση μας είμαστε και πάλι μαζί, ενωμένοι όπως τότε και με περισσότερη διάθεση από ποτέ. Το σχήμα αποτελείται κατά τα 4/5 από τα original μέλη (Βασίλης Χουντάλας - φωνητικά, Κώστας Πετρόπουλος - τύμπανα, Γιώργος Οτέμπερης και Διονύσης Δρογκάρης - κιθάρες). Στο μπάσο, ως νέο μέλος έχουμε τον Στάθη Γυφτόπουλο, καλό μας φίλο, ο οποίος στο παρελθόν έχει παίξει με τους Seaside, τους Pillow και τους Μαύρο-Κόκκινο.

Τι θα δούμε στο Tiki αυτή την Πέμπτη;
Στο Tiki θα παρουσιάσουμε ένα set 16 κομματιών, κυρίως παλιά μας τραγούδια και κάποιες διασκευές. Κάποια τραγούδια έχουν δουλευτεί από την αρχή και έχουν ολοκληρωθεί και είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που θα δουν το φως του ήλιου και πάλι. Και για να μην ξεχνιόμαστε “ We are a punk pop band!”.

Info: Kissamatic Lovebubbles reunion gig and party
Πέμπτη 28/12, 21:00
Tiki Bar Athens, Φαλήρου 15 - Μακρυγιάννη

Back to top
Το Soundtrack της Πόλης
Athens Voice 102.5