14/09/2012 - 18:29 σχόλια

Ο τεκτονισμός και ο κ. Κασιδιάρης

image

EMAIL
FACEBOOK
TWITTER
MORE

Ο βουλευτής της «Χρυσής Αυγής» κ. Ηλίας Κασιδιάρης είπε από τηλεοράσεως ότι ο υπουργός κ. Νίκος Δένδιας είναι «δικηγόρος των Ρότσιλντ, άνθρωπος των Εβραίων και τέκτονας». Ο υπουργός απάντησε ότι δεν είναι (σχετικό), είναι εγγονός παπά (άσχετο), αλλά έχει φίλους τέκτονες (σχετικό).

Φυσικά, ένας δικηγόρος θα μπορούσε να εκπροσωπήσει οποιονδήποτε, όντας (ή μη όντας) ταυτόχρονα τέκτονας. Το θέμα όμως είναι ότι στο μυαλό του κ. Κασιδιάρη τεκτονισμός, εβραϊκή ιδιότητα και πλούτος (η εβραϊκή οικογένεια Ρότσιλντ είναι κυρίως τραπεζίτες) ταυτίζονται. Εγώ θα ήθελα να διευκρινίσω ότι οι όροι δεν ταυτίζονται. Υπάρχουν πλούσιοι Εβραίοι, υπάρχουν και φτωχοί Εβραίοι, το ίδιο που ισχύει για τους Λάπωνες, του Κινέζους ή τους Αιγύπτιους ή τους Λευκορώσους. Υπάρχουν προφανώς τέκτονες Εβραίοι (αν και δεν ξέρω ούτε ένα γνωστό τέκτονα Ελληνοεβραίο), αλλά υπάρχουν προφανέστατα και μερικά εκατομμύρια τέκτονες μη Εβραίοι παγκοσμίως.

Αφήνοντας στην άκρη τα μεγάλα ονόματα της παγκόσμιας ιστορίας, υπενθυμίζω φιλικά ότι στην Ελλάδα τέκτονες υπήρξαν, μεταξύ άλλων, οι ιδρυτές της Φιλικής Εταιρίας (το τυπικό εισόδου της οποίας ήταν αντιγραφή του τεκτονικού), ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, οι Υψηλάντηδες, ο κυβερνήτης Ιωάννης Καποδίστριας, οι αδιάλλακτοι αντιβασιλικοί πολιτικοί Γεώργιος Φιλάρετος και Ρόκος Χοϊδας, ο πρωτοπόρος του σοσιαλισμού και του συνδικαλισμού Σπύρος Νάγος, ποιητές όπως ο Γεράσιμος Μαρκοράς, ο Μιλτιάδης Μαλακάσης και ο Σωτήρης Σκιπης, ο πρίγκιπας Ανδρέας (γιος του Γεωργίου Α΄) και ο ο αδερφός του βασιλιάς Γεώργιος ο Β΄, ο αντιβενιζέλικός πρωθυπουργός Δημήτριος Γούναρης (εκτελεσμένος στη «δίκη των έξι»), ο πρωθυπουργός Ελ. Βενιζέλος, ο δικτάτορας πρωθυπουργός Ιωάννης Μεταξάς και ο διορισμένος απ΄ αυτόν υπουργός διοικήσεως πρωτευούσης Κωνσταντίνος Κοτζιάς, ο διορισμένος από τους Γερμανούς πρωθυπουργός της κατοχής Κωνσταντίνος Λογοθετόπουλος, ο κομμουνιστής συγγραφέας Νίκος Καρβούνης (ποιητής τού «Βροντάει ο Όλυμπος»), ο δολοφονημένος από τον ΕΛΑΣ συνταγματάρχης Δημήτριος Ψαρρός, ο πανεπιστημιακός καθηγητής Ορυκτολογίας - Γεωλογίας και εαμίτης Γεώργιος Γεωργαλάς, βασιλικοί άνδρες όπως ο Γεώργιος Στρέιτ και ο Παναγιώτης ΠΙπινέλης ο μέγιστος Έλληνας γελοιογράφος Φωκίωνας Δημητριάδης, ορθόδοξοι πατριάρχες όπως ο Ιωακείμ ο Γ΄ ή ο Αθηναγόρας, ο κεντροαριστερός πολιτικός Μιχάλης Κύρκος (πατέρας του Λεωνίδα), ο πρωθυπουργός της εθνικής κυβέρνησης στο μεγαλύτερο μέρος του εμφύλιου πολέμου Κωνσταντίνος Σοφούλης, ο σοσιαλιστής συγγραφέας Νίκος Καζαντζάκης, ο αντιπρόεδρος της χούντας ταξίαρχος Στυλιανός Παττακός κλπ.

Ρίξτε πάλι μια ματιά στο ονόματα και τις ιδιότητες, σκεφτείτε λίγα δευτερόλεπτα το καθένα και μετά κάντε τις γενικεύσεις. Δεξιοί και αριστεροί, βασιλόφρονες και δημοκρατικοί, διορισμένοι και εκλεγμένοι, καλλιτέχνες και στρατιωτικοί- αχταρμάς, έτσι δεν είναι; Όχι ακριβώς. Αν σκεφτεί κανείς την πορεία της αστικής τάξης μέσα στους αιώνες και μέχρι σήμερα, βγάζει μερικά πιθανά συμπεράσματα- αλλά αυτό απαιτεί άλλο άρθρο. Σε κάθε περίπτωση, το φαινόμενο «τεκτονισμός» είναι αρκετά σύνθετο για να ξεμπερδεύει κανείς με απλοϊκές ταυτίσεις και αφορισμούς. Σίγουρα αξίζει περισσότερη σκέψη, αν όχι από τον κ. Κασιδιάρη έστω για τους τηλεθεατές που τον άκουσαν.

Δημήτρης Φύσσας
(μη τέκτονας)

Αν και τα περισσότερα είναι γνωστά, αυτή ήταν η κύρια πηγή.

Πρόσφατα άρθρα από ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΦΥΣΣΑΣ

image
Καθώς ο πρωθυπουργός κ. Αντώνης Σαμαράς βρίσκεται στις Βρυξέλλες (έστω κι αν πρόκειται μόνο για...
16/07/2014 - 14:09
image
Η φωνή του Πεσόα στα ελληνικά μιλάει στην A.V. (video)
05/07/2014 - 14:10

Voice Choice

image
Αυξάνονται συνεχώς οι νεκροί
29/07/2014 - 09:19
n
Αναρρίχηση και μοναστήρια μπορούν να συνυπάρχουν
29/07/2014 - 14:21
n
Μπαρούτι, αίμα, αλκοόλ, τσιγάρα και η Lady Gaga σερβιτόρα
29/07/2014 - 14:55
n
Η Α.V. ήταν εκεί και έβαφε
29/07/2014 - 17:29
image
Τρίτο μέρος: Η μάχη των πέντε στρατών
29/07/2014 - 16:20
n
Καλοκαιρινή κασέτα
29/07/2014 - 12:25
image
Είναι η καλύτερη δουλειά στον κόσμο;
29/07/2014 - 16:04
image
Το αγαπημένο κινηματογραφικό φεστιβάλ της Αθήνας γίνεται φέτος 20 χρονών!
28/07/2014 - 17:49

Smart Life

Advertisement

n
Παρέα με την Amstel στο καλύτερο μουσικό φεστιβάλ του καλοκαιριού
29/07/2014 - 13:05
image
Έκπτωση 2.000 ευρώ στις σπουδές σας
10/07/2014 - 15:42

Σχόλια με υβριστικό, ρατσιστικό, σεξιστικό ή διαφημιστικό περιεχόμενο, καθώς και σχόλια άσχετα με το θέμα του άρθρου δεν επιτρέπονται και θα σβήνονται.

Πάρτε μέρος στη συζήτηση

Θα θέλαμε ένα άρθρο σας για

Θα θέλαμε ένα άρθρο σας για την πορεία της αστικής τάξης μέσα στους αιώνες και μέχρι σήμερα. Πιστεύω πως θα ήταν πολύ ενδιαφέρον

Μεταξύ των αγράμματων

Μεταξύ των αγράμματων συνομωσιολόγων επικρατεί το στερεότυπο ότι μασώνοι/τέκτονες=εβραίοι. Πορφανώς έχουν μαύρα μεσάνυχτα. Όπως ότιο Εμμανουήλ Ξάνθος οραματίστηκε την ιδέα για την ίδρυση της "Φιλικής Εταιρείας", πάνω σε καθαρά τεκτονικές βάσεις. Τέκτονες που πρωτοστάτησαν στην Επανάσταση του 1821 ήταν, μεταξύ άλλων, ο Παλαιών Πατρών Γερμανός, ο
Οικουμενικός Πατριάρχης και Εθνομάρτυρας Γρηγόριος Ε', ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, ο Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος, ο Αλέξανδρος Υψηλάντης, ο Νικόλαος Υψηλάντης, ο Αλέξανδρος Μουρούζης ο Ιωάννης Καποδίστριας κ.ά.
Το έτος 1813, με μέριμνα πάλι του Ιωάννη Καποδίστρια, ιδρύθηκε στο Παρίσι Τεκτονικό Κέντρο, με την ονομασία "Ελληνόγλωσσον Ξενοδοχείον", στο οποίο η τεκτονική εργασία συνδυαζόταν στενά με τη μυστική προετοιμασία για την απελευθέρωση της Ελλδος. Εκεί μυήθηκε ο Αθανάσιος Τσακάλωφ, ο οποίος μετά την επιστροφή του στη Μόσχα, εμύησε αργότερα και τον Νικόλαο Σκουφά. Τον ίδιο χρόνο, οι Αθ. Τσακάλωφ και Ν. Σκουφάς, μαζί με τον Εμμανουήλ Ξάνθο, έθεσαν στην Οδησσό της Ρωσίας, τις βάσεις για τη σύσταση "μυστικής εταιρείας", που έταξε ως σκοπό την απελευθέρωση της Ελλάδος απ' τους Τούρκους. Κατ' αυτόν τον τρόπο δημιουργήθηκε στις 14 Σεπτεμβρίου 1814 η "Φιλική Εταιρεία", στην οποία μυήθηκαν πολυάριθμοι διακεκριμένοι Έλληνες πατριώτες - Τέκτονες και μη - και οι οποίοι συνέβαλαν ενεργά, με υλικά και ηθικά μέσα, στην επίτευξη της Παλιγγενεσίας του Έθνους, ενώ παράλληλα πολλές Ευρωπαϊκές Τεκτονικές Στοές, πρόσφεραν χρήματα για την επίτευξη του ιερού αυτού σκοπού.

Όπως μου το θέτετε, δεν θα

Όπως μου το θέτετε, δεν θα μπορούσα να το γράψω. Μου λείπουν και τα θεωρητικά εργαλεία και η γνώση για ένα τέτοιο εγχείρημα. Εννοούσα μονάχα ένα άρθρο για την παράλληλη εξέλιξη αστικής τάξης - τεκτονισμού, δηλαδή για τη σχέση τους. Η υπόθεση που θα δοκίμαζα να επιβεβαιώσω θα ήταν η εξής: όσο η αστική τάξη ήταν επαναστατική, τόσο οι τέκτονες ήταν επαναστάτες. Δεν υπάρχει μεγάλη επανάσταση του 18ου και του 19ου αιώνα που οι τέκτονες να μην είχαν πρωτοστατήσει, καθώς και μερικές του 20ου (ο Αλιέντε -ειρηνικά- στη Χιλή του ΄70). Όσο η αστική τάξη γινόταν λίγο λίγο κατεστημένο, τόσο ησύχαζαν και οι τέκτονες. Σε μερικές περιπτώσεις ήταν στυλοβάτες συντηρητικότατων κοινωνικών και πολιτικών δομών (έγραψα ήδη για Γεώργιο και Μεταξά). Αυτά βέβαια σε γενικές γραμμές και με εξαιρέσεις. Σήμερα, απ΄ όσο μπορώ να ξέρω, δεν είναι παρά μια οργάνωση φιλοσοφικών συζητήσεων, επιλεγμένης φιλανθρωπίας και αλληλοϋποστήριξης των μελών της, Να, σχεδόν το ΄γραψα.

Καρβούνης

Δημήτρη, καλό το άρθρο. Αν επιτρέπεις μια διόρθωση, είναι λίγο παραπλανητικό να λέμε ότι μασόνος ήταν ο κομμουνιστής συγγραφέας Ν. Καρβούνης. Ο Καρβούνης ήταν μασόνος όταν δεν ήταν κομμουνιστής και έχω την εντύπωση ότι όταν έγινε κομμουνιστής σταμάτησε να είναι μασόνος. (Παρέμπ, το βιογραφικό του στο σάιτ της Στοάς έχει λάθη, π.χ. βάζει την Ηγησώ το 1917 ενώ ήταν το 1907). Γενικά είναι σπάνιο να βρεις κομμουνιστή μασόνο.

Ωραίο το άρθρο, μια μικρή

Ωραίο το άρθρο, μια μικρή διόρθωση, ο Σοφούλης λεγόταν Θεμιστοκλής.

O Καρβούνης ασφαλώς δεν

O Καρβούνης ασφαλώς δεν μπορούσε να είναι τέκτων όταν έγινε κομμουνιστής. Το να μην ανήκει κανείς σε μασονική οργάνωση ήταν ένας από τους 21 "όρους προσχώρησης στην 3η Διεθνή" που επέβαλε ο Λένιν στο Β΄Συνέδριο. Οι αρχικοί όροι προσχώρησης ήταν 20. Αλλά επειδή ήθελε να αποκλείσει τον Jean Longuet, άμεμπτη προσωπικότητα της μη ρεβιοζινιστικής σοσιαλδημοκρατίας και εγγονό του Καρλ Μαρξ, ο οποίος ήταν τέκτων, έβαλε εμβόλιμα αυτήν την προσθήκη. Έτσι ο Longuet, παρά το γεγονός ότι δεν συμφωνούσε με άλλους σοσιαλδημοκράτες της Β΄Διεθνούς όσον αφορά τη στάση τους στην Γ΄Διεθνή, αποκλείστηκε παό αυτήν. Όσοι ήταν τέκτονες έπρεπε να διαλέξουν : ή τέκτων ή κομμουνιστής.

SZ, Νίκο, Θανάση και Δημήτρη,

SZ, Νίκο, Θανάση και Δημήτρη, ευχαριστώ για τις συμπληρώσεις, παρατηρήσεις και διορθώσεις. Δεκτές όλες με χαρά, και με διάθεση για περαιτέρω μάθηση.

επαναστατική ή συντηριτική αστική τάξη και τεκτονισμός

Είναι πολύ ορθή κι ενδιαφέρουσα η υπόθεση που προτείνετε σχετικά με το ρόλο της μασωνίας και της αστικής τάξης. Ο σημαντικός γερμανός ιστορικός (φίλος και δάσκαλος και του δικού μας Παναγιώτη Κονδύλη) Reinhand Koselleck στο βιβλίο του Κritik und Krise (που στη Γαλλία παρουσίασε πρώτος ο Κώστας Αξελός, στη σειρά Arguments που διηυθυνε στις εκδόσεις Minuit, με τίτλο le Règne de la Critique, 1969), μελετά σε βάθος τη σχέση τεκτονισμου και παιδείας στα όρια της ειρηνικής και μη, επανάστασης της αστικής τάξης από τη Γαλλία του 18 αιώνα και το Διαφωτισμό.. Έχει ενδιαφέρον η αντιπαράθεση τεκτώνων και μη, στην κρίση μεταξύ Διαφωτισμού και "Εμφυλίου πολέμου" στη Γαλλική Επανάσταση, κάτι που συνεχίζεται σε όλη την Ευρώπη τα χρόνια εκείνα.. Έχει ενδιαφέρον, παρόλο που δεν έχει σχολιαστεί επαρκώς, η σημαντική εμπλοκή των τεκτονικών στοών στην αρχή της Γαλλικής Κομμούνας που εκπροσωπουνται με λάβαρα και ανοιχτή παρουσία στη μεγάλη διαδήλωση που συγκροτεί την αρχή της Κομμούνας και βέβαια την δραστική τους αποχώρησή με κυρώσεις διαγραφής σε όποιους παραμείνουν-- οπως ο Κουρμπέ-- τη στιγμή που η Κομμούνα παύει να είναι μια ειρηνική διαμαρτυρία και γίνεται¨επαναστατική ρήξη" .. Τα επόμενα σχόλια σχετικά με τον Ν.Καρβούνη όπως και τους όρους του ΚΚ και τον Longuet, νομίζω λένε κάτι ανάλογο. Δεν ξέρω σε βάθος λεπτομέρειες, αλλά φαίνονται ασύπτωτοι οι όροι της αθείας και του τεκτονισμού, καθώς και του ένοπλου "λαϊκού" επαναστατικού αγώνα και των στρατιωτικών ελίτ (ακόμα κι αν είναι πραξικοπήματα που μπορεί να μη θεωρούνται "ενοπλα" γιατί οι στρατιωτικοί είναι ήδη οπλισμένοι από την πολιτεία, όπως ο Μεταξάς ή η Χούντα). Ξέρω επίσης πως είναι εξ ίσου ασυμπτωτο να είναι κανείς Ροταριανός και Μασώνος... εικάζεται πως η στάση των ροταριανών - παρόλο που είναι ίσως και πιο συντηρικές ιδεολογικά ομάδες με την προσηλωσή τους στην φιλελεύθερη αγορά και τους βέλτιστους του φιλελευθερισμού ως κοινωνική ελίτ-- κατά της Χούντας και η διαμαρτυρία τότε του προέδρου τους γιατρού Αποσκήτη στο διεθνές συνέδριο που ειχει γίνει στο Χίλτον της Αθήνας, βασίζονταν στη αντίθεση του Ρόταρυ με τις μασωνικές στοές που είχαν μεγάλη ανάμιξη στη Χούντα, (γνωστό για τον Παττακό) αλλά και ο Φοίνηκας του Καποδιστρια είχε σαφώς τεκτονικές αναφορές... κλπ κλπ .. οπότε ναι, προφανως κάθε φορά που η αστική τάξη διεκδικεί ανατροπές ίσως να υπάρχει τεκτονική υποστήριξη, μέχρις ότου οι ανατροπές αυτές πάρουν "επαναστατική" μορφή που αυτονομείτα από τις υπάρχουσες θεσμικές ελιτ και τις κυρίαρχες συνθήκες που καθορίζουν τις ισορροπίες μεταξύ διαφόρων κοινωνικών μορφωμάτων και αντί να διαπραγματεύονται την ιδεολογία και την έξουσία διεκδικούν την ριζική ανατροπή της. Μάλλον έτσι φαίνεται να κρίνεται τι επιτρέπεται και τι όχι ως εμπλοκή στην κριτική της κοινωνίας και των θεσμών της και την διαχείρηση των κρίσεων ή την ανατροπή του καθεστώτος και μέχρι ποίου σημείου, ποιος και με ποιο τρόπο επιτρέπεται να κυριαρχίσει στις ανατροπές αυτές (η λαϊκή εξέγερρση? η λαϊκή ετυμηγορία? συλλογικά οι ελίτ? οι ανώτεροι η και ανώτατοι εκπρόσωποί τους? η κορυφή και η προσωρινή εκπροσωπισή της όπως αντιβασιλείς αντι προέδρων, κλπ)

Έχουν ΚΔΟΑ στις τάξεις τους σήμερα οι τέκτονες;

Δημήτρη είναι πολύ καλό το άρθρο. Περιεκτικό, εκλαϊκευμένο (για να το καταλαβαίνουν όσοι είναι από μια στάθμη και πάνω από τους ΚΔΟΑ της ΧΑ) και εύστοχο. Παρότι θεωρώ ότι δεν υπήρξε ποτέ επαναστατική αστική τάξη (αυτό όμως είναι τεράστιο θέμα και θα μας "πάρει πολύ") κατά το πνεύμα του άρθρου και των σχολίων σου συμφωνώ με την γενική διατύπωση της εξέλιξης του τεκτονισμού. Να συμπληρώσω λοιπόν ότι οι Καρμπονάροι ως μυστικές επαναστατικές οργανώσεις-εταιρείες που επηρέασαν τις επαναστατικές ομάδες σε Γαλλία, Ισπανία, Ρωσία (Δεκεμβριστές κ. ά.) και την Φιλική Εταιρεία, στηρίχτηκαν στις αρχές του τεκτονισμού και το τυπικό και μάλιστα οι στρατολογημένοι τέκτονες προσπερνούσαν τα πρώτα στάδια της μύησης, αφού ήξεραν τα σύμβολα και τους κώδικες. Είναι προφανές ότι το 19ο αιώνα μόνο ως μυστική μπορούσε να δράσει μια επαναστατική οργάνωση, γιατί ακόμη και η απλή διατύπωση λέξεων όπως η ελευθερία μπορούσε να οδηγήσει σε θανατική καταδίκη, με συνοπτικές διαδικασίες μάλιστα…. Η εμπλοκή των Ελλήνων της ανεξαρτησίας με τον τεκτονισμό έχει να κάνει και με την Καρμποναρία λοιπόν… Και όχι μόνο φυσικά. Είναι φυσικό λοιπόν να σημαίνει άλλο πράγμα τέκτονας το 19ο αιώνα και άλλο σήμερα. Όσο για τον Κασιδιάρη είναι προφανές νομίζω (-για να κάνουμε και λίγο ψυχαναλυτικό χιούμορ) ότι είναι εμπαθής με τον τεκτονισμό και τους τέκτονες γιατί γνωρίζει ότι δεν θα του γίνει πότε πρόταση. Τι να κάνουν έναν ΚΔΟΑ οι τέκτονες; Αν και ποτέ δεν ξέρεις… Να ένα ενδιαφέρον ζήτημα προς διερεύνηση. Έχουν ΚΔΟΑ στις τάξεις τους σήμερα οι τέκτονες;

Υ.Σ. Όσο για αυτό το (μη τέκτονας)…. Δεν χρειαζόταν να το πεις Δημήτρη. Αφού στην ίδια Στοά είμαστε… Πλάκα κάνω φυσικά.

Πατριαρχες, επαναστατες,

Πατριαρχες, επαναστατες, βασιλικοι γονοι, ηρωες, λογοτεχνες, δικτατορες και πρωθυπουργοι, αρχιτεκτονες, δημαρχοι, γιατροι... Αλλοι συντηρητικοι, αλλοι δημοκρατες, αλλοι ριζοσπαστες... Ειναι προφανες οτι η προκαταληψη κι ο φανατισμος (φονταμενταλισμος) δεν επιτρεπουν να σχηματισουμε καθαρη εικονα. Μερικοι πιστοι σε ιερατεια, ειναι βεβαιοι οτι οι τεκτονες εχουν ουρα και κερατα, οντας γνησια τεκνα του "εξαποδω".
Η αληθεια ειναι οτι προμετωπιδα του τεκτονισμου δηλωνεται το τριπτυχο του Διαφωτισμου, "ελευθερια-ισοτητα-αδελφοτητα", οτι ο τεκτονισμος απορριπτει καθε μορφης δικτατοριες, οτι δεν αποδεχεται κανενος ειδους αυθεντιες και παντογνωστες.
Βεβαια οι τεκτονες ειναι μερος της ανθρωπινης κοινωνιας, οχι της ιδεατης κοινωνιας αγγελων. Αρα στις ταξεις τους υπαρχουν καλοι και κακοι, εντιμοι και ανεντιμοι, εργατικοι και λουφαδοροι. Αλπα πραγματα.

Τι να περιμέει κανείς από

Τι να περιμέει κανείς από Χρυσαυγίτες;
Απευθύνονται σε ένα κοινό που ζητάει στόχους, εχθρούς, εξιλαστήρια θύματα για να ξεσπάσει εκεί το μίσος του.
Εκ στόματος κόρακος, κρα.

παράπλευρο σχόλιο

Πολύ ενδιαφέρον το αρθράκι Δημήτρη. Δεν είδα βεβαίως καμία γυναίκα. Άρα, αυτό περί "ελευθερίας, ισότητας, αδελφότητας" που αναφέρει ο προηγούμενος σχολιαστής δεν ισχύει στο σύνολό του. Αυτό και μόνο εμένα με κάνει αρνητική - κάτι σαν τις θρησκείες που έχουν παραμείνει πιστές στις παραδόσεις χιλιετιών. Ο κόσμος προχωράει όμως.

Δεν υποβάλλουν υποψηφιότητα ή

Δεν υποβάλλουν υποψηφιότητα ή δεν γίνονται δεκτές; Υπάρχουν στοιχεία;

1. Ευχαριστώ και όσοςους -

1. Ευχαριστώ και όσοςους - άλλους πρόσθεσαν σχόλια.

2. Για τις γυναίκες δεν ξέρω. Έχω την εντύπωση ότι αποκλείονται a priori λόγω φύλου. Και γι΄αυτό, συμφωνώ με τη Γεωργία.
3. Ας προσθέσω δυο ακόμα αξιοσημείωτες προσωπικότητες: Ανδρέας Κάλβος, ποιητής, αντιβασιλόφρων κ,αγωνιστής του ΄21 (που δικάστηκε κιόλας ως καρμπονάρος από τις αυστριακές αρχές επί Μέτερνιχ) και Ίων Δραγούμης, διπλωμάτης, αντιβενιζελικός πολιτικός, δημοτικιστής, δολοφονημΈνος από τους Γυπαραίους τον Αύγουστο του ΄20, διαχρονικό ίνδαλμα των εθνικιστών.

Υπαρχουν και ελληνοεβραιοι

Υπαρχουν και ελληνοεβραιοι τεκτονες, καθως και ιερωμενοι και επισης υπαρχουν και στοες (ελαχιστες εδω στην Ελλαδα) που δεχονται και γυναικες. Νομιζω οτι παλιοτερα (μεχρι τα μεσα του 20ου αι.) οι γυναικες δεν γινονταν δεκτες.

Διαβάζοντας αυτά που γράφετε,

Διαβάζοντας αυτά που γράφετε, απαντώ με το " εκ στόματος κοράκου κρα ". Θέλω να πιστεύω ότι καταλαβαίνετε τι εννοώ.

Όπως αναφέρεται στο σάιτ της

Όπως αναφέρεται στο σάιτ της Μεγάλης Στοάς, γυναίκες δεν γίνονται δεκτές.

http://www.grandlodge.gr/el/%CE%9F%CE%A4%CE%B5%CE%BA%CF%84%CE%BF%CE%BD%C...

Προς Spyros Ma Την ξέρω την

Προς Spyros Ma

Την ξέρω την αισώπεια ρήση και καταλαβαίνω το νόημά της. Το που κολλάει στη μικρή μας συζήτηση δεν καταλαβαίνω. Αν θέλετε, μιλήστε πιο συγκεκριμένα.

Γιατί "υπενθυμίζετε ΦΙΛΙΚΑ";

ΤΡΕΙΣ ενστάσεις κ. Φύσσα.

1) ΓΙΑΤΙ γράφετε "υπενθυμίζω φιλικά"? Φιλικά προς ΤΙ? Προς τους ναζιστές? ΤΙ το χρειάζεστε εκείνο το "φιλικά"? (πέραν του ότι εκ των πραγμάτων, με αυτό τον τρόπο, συμβάλλετε στον εκφασισμό της κοινωνίας και στη νομιμοποίηση του νεοναζισμού)?

2) ΓΙΑΤΙ αποκαλείτε "κύριο" τον Κασιδιάρη στον τίτλο σας ("και ο κ. Κασιδιάρης")?
Θεωρείτε ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ το "κύριε" ειδικά στην περίπτωσή του?
[*] εξηγώ πιο κάτω περισσότερα.

3) Και μια ένσταση... ποιητική και φιλοσοφική.
Ε, κοτζάμ λόγιος και συγγραφέας πολλών βιβλίων είστε ο ίδιος,
Σίγουρα έχετε επαρκή μορφωση για να καταλάβετε πάρα πολλά πράματα.
Οπότε, (με τα λόγια του Ελύτη στη "Μαρία Νεφέλη") ΠΩΣ και δεν μάθατε ότι "Είναι αγένεια να κάνεις του Xάρου χειροφιλήματα" ; ;-)

______
[*] Ο Κασιδιάρης, σαν αποδεδειγμένος νεοναζί και οπαδός του Χίτλερ, και επίσης επικίνδυνος ψεύτης, που παραπλανά το λαό ψευδόμενος ότι δήθεν "δεν είναι ναζί") ΔΕΝ δικαιούται του... γλυψίματος που λαμβάνει, κύριε Φύσσα μου (ΚΑΙ από εσάς).

Ε, δεν πα να τους ψηφίζει και λαός, που δεν το εμπεδώνει
Μπορεί κύριε Φύσσα να το... φυσάτε, και να μην κρυώνει,
Αλλά "κύριοι" δεν είναι οι ναζί, (ω γουρούνια, δολοφόνοι)

Στα υπόλοιπα που λέτε... συμφωνώ, αλλά χέστηκ' η φοράδα στ' αλώνι!
:-)

Ειναι βεβαιο οτι τουλαχιστον

Ειναι βεβαιο οτι τουλαχιστον 2 απο τους 3 ιδρυτες της Φιλικης Εταιρειας ηταν Τεκτονες, αλλωστε τα συμβολα και οι πρακτικες της οργανωσης ηταν καθαρως τεκτονικης προελευσης.

Απο τους υπολοιπους αναφερθεντες σχεδον κανεις δεν ειχε σχεση με τη Μασονια, και οι σχετικες αναφορες ειναι αποκυηματα της φαντασιας του συγγραφεα.

Υπαρχουν 3 προβληματα με τη μασονια:
1) Η παροιμιωδης μυστικοπαθεια. Τι εχουν να κρυψουν; Εδω ακομα και απορρητα αρχεια κυβερνησεων δημοσιευονται μετα απο καποιες δεκαετιες. Οτι ειναι αδιαφανες ειναι και υποπτο.

2) Η ταση τους να αλληλοϋποστηριζονται με καθε τροπο. Οταν κατεχουν υψηλες κρατικες θεσεις, υπονομευουν την αξιοκρατια. Πολλοι προσχωρουν στον τεκτονισμο ακριβως για να τυχουν ευνοΙκης μεταχειρησης στη σταδιοδρομια τους. Στην καθομιλουμενη ο ορος "Μασωνοι" χαρακτηριζει ειρωνικως οσους αλληλουποστηριζονται μυστικα και με αθεμιτο τροπο.

3) Ο ελιτισμος τους. Μονο οσοι ανηκουν στα υψηλοτερα κοινωνικοοικονομικα στρωματα γινονται δεκτοι στη μασονια.

Τελος να υπενθυμισω το προφανες: Οι Λεσχες Lions και Rotary ειναι οι προθαλαμοι της Μασονιας. Ποδοσφαιρικώς ειπειν τα "τσικό" ή τα "φυτωρια" του περιεργου αυτου Κινηματος.

OUST!PALIOMASWNOI!MOU KANETE

OUST!PALIOMASWNOI!MOU KANETE K XIOUMORAKI!OLOI EIMASTE EMPATHEIS ME THN PARTH SAS!KSOU!

PES TA ANTRWPE MOU PES TA!!!!

PES TA ANTRWPE MOU PES TA!!!!

Σιωπή συμβουλεύω. Δεν

Σιωπή συμβουλεύω. Δεν γνωρίζεις μη μιλάς. Όχι μόνο δέχονται από όλες τις τάξεις, αλλά ο τεκτονισμός κατήργησε πρώτος τις κοινωνικές διαφορές εντός των Στοών. Όλοι ίσοι, ανεξάρτητα από τάξη, θέση, πλούτο. Μυστικά μένουν για να μην κηλιδώνεται και χρησιμοποιείται από ανόητους όλη η παρακαταθήκη που έμεινε στον Τεκτονισμό από τα αρχαία μυστήρια και την εξέλιξη τους, όταν οι πληθυσμοί ακολουθούσαν το σκοταδισμό. Και τέλος, όσον αφορά την αξιοκρατία, απαγορεύεται να χρησιμοποιείς τη τεκτονική σου ιδιότητα προς όφελος σου. Δεκάδες διαγράφησαν από τις Στοές για παρόμοια συμπεριφορά. Αλλά δε νομίζω να σε πείσω. Πολλούς τους συμφέρει να συνωμοσιολογούν παρά να ψάχνουν την αλήθεια.

Σχολιασμοί

Είναι από τις ελάχιστες φορές που οι σχολιασμοί, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, δεν έφυγαν από τα πλαίσια της κοσμιότητας και του σεβασμού των αντίθετων απόψεων. Δυστυχώς, όλα αυτά τα χρόνια έχουμε μάθει να βρίσκουμε σχόλια γραμμένα από Ταλιμπάν, που κατακλύζουν το διαδίκτυο σε βαθμό που δεν μπορεί κανένας να βγάλει άκρη. Ενδεικτικό ίσως της πλήρους έλλειψης παιδείας και ορθολογισμού του Ελληνικού Κοινού στη συντριπτική του πλειοψηφία. Για το λόγο αυτό, έφτιαξα πριν καιρό ένα μπλογκ που εξηγεί τα πάντα στους αμύητους, χωρίς να ρίχνει τα Τυπικά βορρά τοις κυσί. http://mason100.blogspot.com

Ταξικές διακρίσεις στον Τεκτονισμό;

« Βγήκατε από τα μυστικά σας εργαστήρια γιά να φέρετε σε δημόσια θέα τη Σημαία της Ειρήνης, η οποία αψηφά τη δύναμη. Φέρατε στο φως του ηλίου, Ιδέες που κρατούσατε γιά αιώνες κρυφές μέσα στα σύμβολά σας. Ο Ελευθεροτεκτονισμός, στο όνομα της Αδελφότητος, ένωσε την εργαζόμενη μεσαία τάξη με το ηρωικό προλεταριάτο.
Τον ευχαριστώ γι’αυτό.
Τέκτονες, είστε αντάξιοι της Δημοκρατίας και της Επανάστασης ! »
Jules VALLES – Μέλος του Συμβουλίου της Κομμούνας του Παρισιού – Εφημερίδα: “Le Cri du Peuple” - 1η Μαϊου 1871